Direktlänk till inlägg 21 augusti 2012

Planering

Av Cecilia - 21 augusti 2012 20:29

Bara dryga 13 veckor kvar till BF nu, börjar dra ihop sig! Inhandlingar och förberedelser går framåt i maklig takt, men kanske egentligen mest jag som är stressad. J tar det hela med ro, vilket kanske är rätt, men jag har ju alltid varit otålig av mig. När jag vill ha något eller få något gjort så ska det helst vara igår. Ajja, för varje sak som kommer på plats så blir jag lite lugnare!

Hittills har vi:
*Barnvagn+skötväska
*I princip alla kläder vi behöver första halvåret
*Spjälsäng (madrassen lär anlända till veckan om allt går rätt)
*Babysitter
*Baby nagelkit, ett par nappar, några leksaker

Är mest småplock kvar, förutom skötbordet och babyskyddet då, så vi fyller på lite som det går nu. Jag (paranoian och oron personifierad) kikar så smått på andningslarm och funderar på hur värt det egentligen är. Händer inget kan man säga att det var slöseri med pengar, men ja, den andra sidan av diskussionen är ju ganska uppenbar. Får se hur det blir, har ju lite betänketid kvar.

Har då tvättat och vikt borta alla lillemans kläder i alla fall, vilket känns himla bra. Nu inväntar jag tapetsering av barnrummet så kan vi börja sätta upp hyllor och ställa iordning på riktigt. Så pepp! Håller verkligen på och bygger bo. :)

Nej, nu tror jag tvätten är klar så ska hänga den och i med nästa. Snaaaart är all vuxentvätt ren också!

Bilden tagen i söndags, vecka 26+0! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Cecilia - 9 oktober 2012 18:06

Byter tillbaka till blogg.se igen, trivdes bättre där innan allt tjafs med appen startade oich nu när den är fixad känner jag att det inte finns någon som helst anledning för mig att stanna kvar här. Vill kunna göra mer med min blogg än vad den här s...

<3

Av Cecilia - 7 oktober 2012 21:13

Vecka 33+0. Vet inte vars tiden tar vägen. O.o

Av Cecilia - 7 oktober 2012 03:05

Och! Inte att förglömma; till veckan ska vi försöka hinna välja ut nya madrasser till sängramen jag har på Skiftes och om ungefär en och en halv vecka är barnvagnen klar att hämtas upp! :D Ser sjuukt mycket fram emot en ny säng, men vagnen är nästan ...

Av Cecilia - 7 oktober 2012 02:41

Sömnproblemen börjar vara rätt påfrestande. Ligger vaken till iaf tre varje dag och försöker sova men mellan halsbränna, avdomnade höfter, hickande och sparkande bebis, svårigheter att ligga bekvämt och en pojkvän som snarkar är det svårt att komma t...

<3

Av Cecilia - 3 oktober 2012 00:44

And pretty nails! ^^

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards